[OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
You should probably design some towns or important locations and keep the procedural generation for the wilderness, villages and small random locations.
Can't you design a location and let the procedural generation chose where to put it on the map ?
Can't you design a location and let the procedural generation chose where to put it on the map ?
Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
Great! B-)OldSnake wrote:Hello, no the alpha 14 is not delayed it will be released this week end
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Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
I remember early announces about the level editor an so forth... I think the idea about a less grained procedural generation was already there for some times, even if not expressed as is.
Creating a fully procedural game engine is the Graal of game design, and most games that tried either dropped full randomness for some aspect, or were boring on the long run. The rare exception I know is Minecraft. However it took time to this great game to reach maturity (the first public alpha release is five years old, already! 8-x ).
Dropping fully random generation is probably painful, but it is an humble and courageous decision. Even if those zones you are cooking us will be the same from game to game, there is still room to keep various random aspects (I read here and there: "wilderness", "roads from one zone to another", maybe also zombie and loot placement). And plus, approaching a zone one way does not mean, it will be possible to approache the same zone a second time the same way.
It is all about the grain you will handle the randomness. If having bigger grains in the sandbox allows you to create greater content, this is most welcome. :ymhug:
I am still with you guys. ;)
Ready for Alpha 14 as soon as I'm back from UK. ~o)
ToKamaK.
PS: Push the modding
Creating a fully procedural game engine is the Graal of game design, and most games that tried either dropped full randomness for some aspect, or were boring on the long run. The rare exception I know is Minecraft. However it took time to this great game to reach maturity (the first public alpha release is five years old, already! 8-x ).
Dropping fully random generation is probably painful, but it is an humble and courageous decision. Even if those zones you are cooking us will be the same from game to game, there is still room to keep various random aspects (I read here and there: "wilderness", "roads from one zone to another", maybe also zombie and loot placement). And plus, approaching a zone one way does not mean, it will be possible to approache the same zone a second time the same way.
It is all about the grain you will handle the randomness. If having bigger grains in the sandbox allows you to create greater content, this is most welcome. :ymhug:
I am still with you guys. ;)
Ready for Alpha 14 as soon as I'm back from UK. ~o)
ToKamaK.
PS: Push the modding

Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
sorry but i'm french, learn it or use google trad :ymsick: :ymsick:
l'idée de générer la carte était bonne, mais il faut admettre que le but est d'avoir un jeu le plus joli, le plus jouable, et le plus complet, et s'il faut pour cela une map plus ou moins figé, je suis pour. ça aidera aussi le jeu multijoueur si il est possible un jour, et je prie pour ça.
j'ajouterai, même si ce n'est pas forcement le sujet, que j'espère que le jeu prendra la direction d'un craft fourni, et que la question qui se pose dans ce style de jeu "bon ben je suis full stuff, et maintenant qu'est-ce que je fais?????" aura une réponse, peut-être des objectifs, des missions, une forme d'expérience qui se développerai au fil du jeu, bref le contenu que l'on ne trouve pas dans la concurrence, du moins pour l'instant.
je ne blâme personne, mais pour l'instant je joue un peu a chaque mise a jour, mais le manque de zombis, et de variété dans les décors traversés ne m'incitent pas a y passer des heures. ce n'est pas un coup de gueule ou quoi que se soit de négatif, mais juste une constatation.
le jeu a une ambiance terrible, les bâtiments ne sont pas au niveau (graphique) de la nature, c'est dommage, j'imagine que vous le savez et j'espère que cette nouvelle orientation dans le développement du jeu permettra de palier a ces petits défauts.
l'idée de générer la carte était bonne, mais il faut admettre que le but est d'avoir un jeu le plus joli, le plus jouable, et le plus complet, et s'il faut pour cela une map plus ou moins figé, je suis pour. ça aidera aussi le jeu multijoueur si il est possible un jour, et je prie pour ça.
j'ajouterai, même si ce n'est pas forcement le sujet, que j'espère que le jeu prendra la direction d'un craft fourni, et que la question qui se pose dans ce style de jeu "bon ben je suis full stuff, et maintenant qu'est-ce que je fais?????" aura une réponse, peut-être des objectifs, des missions, une forme d'expérience qui se développerai au fil du jeu, bref le contenu que l'on ne trouve pas dans la concurrence, du moins pour l'instant.
je ne blâme personne, mais pour l'instant je joue un peu a chaque mise a jour, mais le manque de zombis, et de variété dans les décors traversés ne m'incitent pas a y passer des heures. ce n'est pas un coup de gueule ou quoi que se soit de négatif, mais juste une constatation.
le jeu a une ambiance terrible, les bâtiments ne sont pas au niveau (graphique) de la nature, c'est dommage, j'imagine que vous le savez et j'espère que cette nouvelle orientation dans le développement du jeu permettra de palier a ces petits défauts.
Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
This is why we want to make some hand crafted maps, we want to provide a better gameplay, some interesting quests and activities to do and push things in terms of level design and graphics. Dangerous Rays engine have a lot of powerful features but they are not used at their best because of the procedural generation.
Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
A bit late but let me share my opinion:
Excellent idea!
I fully agree with that the important locations, main roads, etc should be placed by hand and static. Randomness and procedural generation can still be used for transition zones, wilderness, lakes/hills.
I really hope you can find the right balance betwene the two.
Excellent idea!
I fully agree with that the important locations, main roads, etc should be placed by hand and static. Randomness and procedural generation can still be used for transition zones, wilderness, lakes/hills.
I really hope you can find the right balance betwene the two.
-
- Posts: 3
- Joined: Fri Mar 06, 2015 6:22 pm
Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
I bought this for the random generation but to be honest a lot of titles I have purchased in early access had random gen and 3yrs later they had to switch do to it being complicated. Sounds like the dev caught this early luckily.
-
- Dangerous Rays Supporter
- Posts: 15
- Joined: Mon May 11, 2015 11:59 am
- Location: disney land paris, enfin pas loin ...
Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
a long time later... in french 
pourquoi ne pas faire un 'compromis' qui serait une génération procédurale dans l éditeur.
une zone est générée aléatoirement selon les choix effectués, et une fois générée, le créateur peu tres bien l'utiliser telle quelle ou la retoucher.
1 - ça facilite le temps de création d'une zone
2 - la zone peu toujours être retouchée et améliorée
3 - on évite les faiblesses de la génération procédurale
4 - ça peu impliquer plus de joueurs dans la partie mods/custom
non?

pourquoi ne pas faire un 'compromis' qui serait une génération procédurale dans l éditeur.
une zone est générée aléatoirement selon les choix effectués, et une fois générée, le créateur peu tres bien l'utiliser telle quelle ou la retoucher.
1 - ça facilite le temps de création d'une zone
2 - la zone peu toujours être retouchée et améliorée
3 - on évite les faiblesses de la génération procédurale
4 - ça peu impliquer plus de joueurs dans la partie mods/custom
non?
Re: [OFFICIAL POLL] Procedural World Generation Future ?
Oui j'ai cette idée depuis pas mal de temps en tête. Je suis à peu prêt certains de mettre une telle option a disposition des joueurs lorsquelle sera prêteBerSeeker wrote:pourquoi ne pas faire un 'compromis' qui serait une génération procédurale dans l éditeur.
une zone est générée aléatoirement selon les choix effectués, et une fois générée, le créateur peu tres bien l'utiliser telle quelle ou la retoucher.
1 - ça facilite le temps de création d'une zone
2 - la zone peu toujours être retouchée et améliorée
3 - on évite les faiblesses de la génération procédurale
4 - ça peu impliquer plus de joueurs dans la partie mods/custom
non?
